Organisatie management.
Wat komt er bij een goed georganiseerde campagne kijken? Welke fases gaan wij door of welke stappen moeten er genomen worden om tot een mooi eindresultaat te komen waarin uiteindelijk jullie als promotiemedewerkers een belangrijke bijdrage leveren?
- Oriënterende fase
Iedere campagne begint altijd bij de vraag, behoefte of het probleem van een opdrachtgever. Een hulpvraag die hij/zij aan VeldMark stelt. Deze hulpvraag moet verder worden uitgediept: Waar komt de vraag vandaan, wat is de achtergrond en wat is nu het uiteindelijke doel van de vraag? Wat willen we bereiken?
- Creërende fase
Als het doel eenmaal duidelijk is kan er een plan worden gecreëerd. Het team van VeldMark maakt samen een plan voor de campagne. In dit team heeft ieder een eigen expertise. In grote lijnen gaat het om hoe de campagne eruit komt te zien. Welke interactie / actie vindt er plaats? Op welke manier behalen we het doel en de wens van de opdrachtgever en zorgen we voor een campagne met impact? Zodra de grote lijnen staan moet er natuurlijk ook over een heleboel praktische zaken worden nagedacht. Als alles rond is wordt het plan voorgelegd bij de opdrachtgever.
- Ontwerpen
- Materialen bestellen
- Kleding
- Vergunningen
- Locatie
- Tijdsplanning
- Logistiek
- Promotiemedewerkers
- Budget en kosten
- Organiserende fase
Als de opdrachtgever en VeldMark akkoord zijn met het plan, begint het regelen. Het plan wordt omgezet in een actieplan met bijbehorende tijdsplanning en taakverdeling. Wie is waar verantwoordelijk voor, hoeveel tijd is daarvoor nodig en wanneer moet het af zijn? Zodra het actieplan is opgesteld kan het regelen, ontwerpen, aanvragen en checken beginnen.
- Materialen bestellen
- Vergunningen aanvragen
- Instructie & training schrijven
- Top promotieteam
- Auto’s huren
- Kleding ontwerpen en bestellen
- Logistiek plan
- Status updates opdrachtgever
- Realiserende fase – ‘de campagne’
Tijd om aan de slag te gaan! Alles is voorbereid, ingepland en georganiseerd. Is het dan af? Bijna! Nu moeten jullie, de promotiemedewerkers, goed worden gebriefd. Want wat wordt er van wie verwacht? Door een goede briefing met essentiële informatie weten jullie alles van de campagne en zijn jullie klaar om aan de slag te gaan!
- Evaluerende fase – ‘Jouw kennis geeft kracht’
Dat het promotieteam goed geïnformeerd en zelfstandig kan werken is belangrijk. Maar ook de terugkoppeling is essentieel. Want bij lang niet alle campagnes is de opdrachtgever continue aanwezig en soms staan jullie helemaal zelfstandig. Een goede terugkoppeling met foto’s is daarom erg waardevol. Het is heel leuk om te zien wat er goed ging maar ook belangrijk om te weten waar het misschien verbeterd kan worden. Dit is voor ons, maar ook voor de opdrachtgever zeer waardevolle informatie over het verloop van de campagne.
Kunnen wij jou ook helpen met een tot in de puntjes georganiseerde campagne die impact maakt? Doen wij super graag! Bel ons even, stuur ons een mailtje/appje en we komen graag naar je toe!
Achter iedere campagne zit een gedachtegang, strategie, organisatie en plan. Elke week, elke Wise Wednesday delen we een stukje opgedane kennis!
Download deze Wise Wednesday!
Recente reacties